14 september 2008

Mamma, jag är smutsig....

Oj vad länge sen det var jag skrev något sist! Har haft fullt upp med födelsedgar, städning och mat!
Som sagt så fyllde E 4 år i onsdags, på torsdagen var det min tur att bli gammal!!! Nu kan jag inte säga att jag ligger under 30 strecket längre.... snarare på!

I fredags var jag och barnen hemma, då de var förkylda, pojkarna hostade stor del av natten. Detta hjälpte mig att komma ikapp något med städning, tvätt och mat onför de kommande kalasen!

Igår vid 15 tiden dök Ms familj upp för att fira mig och E! E fick en massa fina presenter och jag fick en köksmaskin, en sån assistent som jag kan baka, riva, skära och massa, massa mer med! Ska bli riktigt kul att få testa denna fina maskin.

Efter att alla hade åkt igår vid 22 tiden börjar Lill E hastigt och lustigt att spy.. En rejäl gång, sen somnade han om och sov ett par timmar innan det var dax igen och igen. Men dessa sista två gånger var det mest hulkningar. Stackars Lill E.
I morse var det min tur... Det vara bara att ringa farmor och farbror som skulle komma hit idag och säga att vi får skjuta på det!
När jag hade fått sova ett tag vaknade jag av att E låg och tittade på mig.... Hon hade ont i magen.. Jag bäddade ner henne i min säng med en hink brevid. Eftersom pojkarna var uppe fick jag stänga dörren om henne för hon ville vara ifred. Efter ett tag komme hon ut och säger, "mamma, jag är smutsig". Jag upptäcker att hon har spytt i hinken och är lite ledsen för att hon spillde lite utanför.... Men den tappra lilla tjejen hade bara vänt sig över kanten och spytt i hinken och kom lungt ut och sa att hon var smutsig. Vi tvättade av henne och bäddade ner henne igen och snart så somnade hon och sov bort magsjukan precis som jag... nu är det bara M och A som inte varit sjuka än..... Håll tummarna för oss att det räcker nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar