7 juli 2009

Snurrigt

Just nu snurrar hela huvudet på mig soch säkert på M oxå! Från att åka in till stan för att hitta ny kyl och frys har idén att göra om hela köket vuxit fram.... Grejen är den att vårt nuvarande kyl och frys är lägre än standard måtten, det är 20 år gammalt... Vi funderar på att strunta i måtten som är anpassat nu och köpa det vi vill ha, men detta innebär oxå att vi inom en snar framtid även kommer att göra om köket. Och vi är sådana att om vi ska göra om något vill vi göra det som vi vill ha det och inte som plånboken vill ha om den fick bestämma.... Det får nog bli nån slags kompromiss mellan oss och plånboken...

Vi hade ialla falll turen att få låna ett litet kylskåp tills vi har bestämt oss hur vi vill göra. Kommer troligtvis bli ett stopp på IKEA på vägen ner till Varberg på torsdag så att vi får gå och öppna, stänga och känna lite... Vad svårt det är med alla kataloger, jag vill uppleva köken!

Igår var delar av M´s familj här och hjålpte oss att diskutera och fundera på olika lösningar. Det var skönt! Även om vi inte har bestämt oss så har vi kommit ett steg närmare ett beslut. Vi har mer elle mindre bestämt att en vägg ska bort...

Nu ska jag sluta svamla om kök och vila lite mellan tvättandet och packandet.
Jag var till akuten med Lill E i natt då han hostade nåt grymt mycket. Två gånger hostade han till han spydde...Vi var hemma halv 3 igen i natt efter att ha besökt akuten på 2 sjukhus i 2 städer! Åkte först till NÄL i Trollhättan och blev där hänvisad till Uddevalla där de tog emot barn... Trots att jag ringde 1177 först som sa att det var bara att åka in och att M ringde till NÄL och ville meddela att jag var på väg. De tog inte emot sådana meddelanden sa de. Hade de frågat vad det handlat om och fått höra att det gällde ett litet barn hade de kunnat hänvisa mig drekt till Uddevalla. Och på det viset bespara mig och det stackars barnet lite tid mitt i natten....

Nog om detta för nu, dax att vila lite!

1 kommentar:

  1. Jag vill också göra om vårt kök! Men här är det annat som får gå före - köket får vi ta om någras år.

    Typiskt med sjukhusbesök och krångel mitt i natten, det är ju bara så typiskt!

    SvaraRadera