29 augusti 2009

Bobby Car nerför trappan = dålig idé!

Gårdagen blev en ganska lång dag.
Tandvärken var inte bättre, snarare tvärtom, ringde tandläkaren och frågade om det var normalt att jag var mer svullen nu än innan första besöket. Jag fick till svar att jag skulle börja med pennicillin kuren jag fått utskriven. Eftersom det var fredag och kort dag på dagis för barnen valde jag att ha alla hemma när jag ändå var hemma från jobbet ännu en dag. M kom hem från sitt jobb på morgonen så att jag kunde åka till Apoteket och hämta ut min medicin.. Detta gjorde att jag kunde ta hela dagens kur, ska äta tre tabletter i 10 dagar...

14.00 hade jag ett möte inbokat för att prata om köket, precis när jag ska sätta mig i bilen för att åka hör jag otäcka dunsar inifrån huset. Jag hör även M ropa på mig och att ett barn skriker. Det visar sig att Lill E har åkt Bobby Car nerför trappan.... Vi vet inte om han ramlade eller om han skulle testa.... Han fick i alla fall en ordentlig bula i pannan. Jag ringde och förklarade att jag skulle bli försenad och sen ringde jag 1177. Lill E låg i vår säng och tittade på Dora och kändes lite hängig men ändå hyfsat pigg, men när han började gnälla tyckte sköterskan att vi skulle åka in till Näl.

Sagt och gjort, jag bokade av mötet och åkte till Trollhättan med Lill E istället. Kom in strax innan 15 och fick komma in i ett undersökningsrum ca 15.40. Kl 16.30 hade läkare forfarande inte kommit och Lill E hade läst alla böcker och tidningar och klättrat på allt som fanns i rummet. Dörrhandtag, handfat, säng, stolar, vagn och hoppat groda genom rummet ett antal gånger. Han frågade även gång på gång om vi skulle åka hem snart. Jag ringde då på sköterska och förklarade att han var otålig och att han inte kändes så sjuk. Skulle läkaren komma snart eller kunde någon annan göra en bedömning? Hon gick ut och efter 3 minuter kom doktorn! Det var inget fel på pojken, doktorn sa att vi skulle ha extra koll på honom de närmaste 12 timmarna. 16.40 satt vi bilen på väg hem!

Väl hemma var det dax att göra sig i ordning för kvällens planer! Vi var bjudna på 25 års kalas på en restaurang i Lidköping. Det vart en riktigt trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap. Maten var underbart god, vi fick tre rätters med tillhörande vinpaket, vilket jag inte kunde ta p.g.a penicillin. Jag hade även svårt att äta allt då jag inte kan öppna munnen så stort. Barnen fick mos och pannbiff med gräddsås som även det var riktigt gott! De var riktigt duktiga hela kvällen med tanke på vart vi befann oss, visst de sprang och väsnades lite men det gör ju gärna barn. De somnade i sina vagnar alla 3, tack för hjälpen svärmor!, och vi var bland de sista gästerna att lämna stället. Tack värdparet för en trevlig kväll!

Idag har jag och barnen vart på fotbollskolan med E. Det var sista gången idag och de fick glass och en t-shirt som avslutning. det var strut glass så E fick tacka nej till den, men jag lovade henne att vi skulle köpa egen glass och äta hemma. Efter fotbollen tog vi en sväng i affären för inköp av galss och mjölk mm. Hemma igen packade vi åter in oss i bilen och åkte in till Trollhättan. Tanken var McDoo och babyproffsen. Men det var så mycket folk så det var inget kul. Vi åt på Max men det tog minst en halvtimme att få beställa och tjejen i min kassa var den sämsta service människa jag har räffat på någonsin, jag var så arg så jag skakade. Visst jag har höga krav på service, men hon var under all kritik. Vill man inte vara på sitt jobb ska man nog inte ha kontakt med kunder...

Nu är vi hemma igen och ska bara ta det lugnt resten av kvällen , har precis njutit av den utlovade glassen.

Detta inlägg blev visst nästan lika långt som gårdagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar