15 augusti 2009

Lördag!

Min städtimme gick hyfsat bra! Tog först en snabbdusch och sen drog jag igång... Hann torka av bänkar och luckor i köket, skrubba barnstolarna, plocka upp leksaker och dammsuga. Sen ringde M och sa att E ville leka med sin kusin T. Jag gjorde mig iordning och så körde vi dit henne så att hon fick leka en stund, vi andra fortsatte till Vara där vi kikade på golv och kakel till köket.
Allt detta med kök är en hel vetenskap!
Jag lever kök just nu.
Jag tänker kök.
Jag pratar kök.
Jag drömmer kök.
Men det är kul! Vi får det som vi vill ha det, det enda är att det är inte billigt!
Vi har funderat på lösningar som skulle bli billigare men det skulle kännas som att vi kompromissar med ekonomin... Alternativet är att vänta ett par år. Men nu när vi har börjat prata om detta på allvar så ser man alla skavanker och slitningar i det befintliga köket. Vill vi verkligen ha det ett par år till?

Efter vår lilla utflykt har det inte hänt så mycket. Jag hämtade E och blev kvar och prata lite. Nu har vi vuxna käkat pizza och barnen önskade tomtegröt till kvällsmat. De äter på sitt lördagsgodis nu och ska snart krypa ner i sängen. Hittade precis Lilla sjöjungfun på Disney channel, de sitter nog kvar framför tv´n en stund nu....
Själv ska jag hitta inspiration till tapeter och färg på väggarna.......

1 kommentar:

  1. Det är roligt och renovera och förnya sitt hem synd bara att det ska behöva kosta så mycket. Lägg gärna upp bilder under tiden sånt är så kul =)

    SvaraRadera