27 augusti 2009

Ett vrak...

Igår var jag hos tandhygienisten som spolade ur området rund visdomstanden. Det var infekterat i tandköttet. Det ligger även en tanköttsbit över tanden som är på väg upp. Hon spolade som sagt ur runt omkring med koksalt och la i nåt bakteriedödande. Hon sa att jag skulle känna skillnad idag annars skulle jag höra av mig igen. Det blev bättre, men inte bra så jag ringde imorse igen. Känns inte bekvämt att prata, och talet är mitt arbetsverktyg...

Fick en tid till tandläkare i eftermiddag. Han sa att det behövdes en grundligare renspolning. Detta krävdes det bedövning för. Sagt och gjort. Han bedövade, tog bilder på visdomstanden för att kunna bedöma om den ska tas bort eller inte och spolade rent med koksalt och klorhexidin. Det kändes inget under tiden men aj vad ont det gjorde när han var klar. Han skrev ut pennicillin som jag kan hämta ut imorgon eller på lördag om det inte ger sig efter detta ändå. Han pratade även om en ev. operation för att ta bort visdomstanden....

Jag hämtade barnen av ren vilja, kom hem, gav dom ett kakpaket, satt på Dora Utforskaren och rasade i säng. E var snäll och gav mig ett glas vatten. Hon skulle även ge pojkarna välling (inte min idé), vilket resulterade i att välling burken låg på golvet och M kom hem till värsta röran. Barn som gick runt i vällingpulver och en fru som inte orkade ta sig upp från sängen. Jag klappade ihop totalt... Vekling. Nu har läget lugnat sig, jag är inte lika däckad men har ondare än igår... Hoppas att det går över till imorgon.

Barnen är badade och ska snart äta pizza med M. Jag får klara mig med en bantnings shake... Jag som har ägnat en stor del av dagen, innan tandläkaren, att gör en supergod köttgryta. Men hade ingen kraft över att koka ris och är inte heller sugen längre. Vi fick i.a.f två middagar till frysen att ha senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar