12 augusti 2009

Stängningsdag på dagis

Idag är dagis stängt så jag och barnen har en ledig dag hemma. Tanken var att jag skulle städa lite men jag har haft svårt att få igång mig själv. Tvättar lite och har plockat i huset. E städar i sitt rum just nu och jag har satt dit grinden igen så att pojkarna inte tar sig in dit. Det är synd om henne då hon får städa hela tiden och så är det buspojkarna som har stökat ner hennes rum... Jag försökte att få pojkarna att städa sitt rum men det gick sådär bra.

Morgonen började lugnt, barnen la sig på golvet i rummet och så på barnprogram med välling och fil. Jag la mig en stund till och slumrade i sängen. Jag hörde att dom började leka men dom var så lugna och lekte så fint så de fick hållas, till A och Lill E började slåss högljutt och jag fick gå emellan. När jag kom upp fick jag se att de hade haft en spelmorgon...

De hade "spelat" alla spel som E äger och har. Men det var det värt för att få en lite längre morgon i sängen! Alla hjälptes sedan åt så var spelen och pusslena snart bortstädade.

1 kommentar:

  1. he he va goa :) låg själv kvar i sängen och slumrade igår en liten stund såg ungefär likadant ut när jag kom upp... :D kram / syster

    SvaraRadera