22 augusti 2009

Lördag!

Idag har vi haft en hyfsat lugn dag! Efter frukost åkte M och Lill E med E till fotbollskolan. Jag och A stannade hemma och myste. A kikade mest på Dora utforskaren och jag fixade i köket. Har lagt kyckling i marinad, har vart sugen på kyckling kebab sedan jag hittade detta recept, så imorgon blir det hemlagad kebab till middag.... Och så bakade jag bröd till E, skönt att vi har hittat ett lätt recept som hon även gillar!

I eftermiddag/kväll har vi varit på kalas hos M´s pappa som fyller år. Hemma igen såg vi på Madagskar 2 och åt pizza, barnen har haft en sen kväll, kanske att dom sover en stund i morgon istället...

Vill skryta lite över Lill E oxå....
Han börjar fatta detta med toaletten, vill gärna prova toan och oftast kommer det kiss eller bajs. Han går utan blöja ganska länge på dagarna och visst kommer det kiss lite på fel ställen ibland men oftast blir det rätt! A vill oxå prova när Lill E gör det men är inte alls lika intresserad än.. Men det kommer där med! Vi har inte stressat fram något utan dom får ta det i sin egen takt. När jag berättade för M igår att Lill E hade bajsat en gång och kissat två gånger på toan säger Lill E till M: "gyckig" (duktig) och klappar händerna åt sig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar