23 augusti 2012

Världens bästa fröknar!

Idag när jag var på jobbet ringde det ett mobilnummer till min mobil som jag inte kände igen. Jag hann inte svara så jag ringde upp på en gång. Det visade sig vara en av pojkarnas fröknar.
Hon och en annan fröken var med Arvid på vårdcentralen med Arvid för han hade blivit stucken av en geting i läppen. När det hände ringde de direkt till 1177 och blev tillsagda att ta honom direkt till vårdcentralen för uppsikt så att det inte svullnar upp. Så det gjorde de! Sen ringde dom till mig. Jag satt i Lidköping utan bil och skulle inte kunna ta mig hem så snabbt men Martin som var i Trollhättan åkte hem på en gång och mötte upp dom på VC. Arvid fick lite Tavegyl för att få svullnaden att gå ner och så ville dom ha kvar honom ett tag för att se så att det inte svullnade upp och satte sig i halsen. Efter någon timme fick han åka hem. Det kan tydligen komma en reaktion allt mellan en kvart till en timme efter sticket.

Jag vill ge en massa rosor till personalen på pojkarnas förskola, de är så engagerade i barnen! Bara det att dom tar sig tid och följa med ett barn till läkaren tycker jag är fantastiskt. Och till en början var dom två som följde med honom, men den ena åkte tillbaka ganska snart. Medan den andra satt kvar med honom i väntrummet och läste saga tills Martin kom dit! Ett stort tack för att ni är så fantastiska med våra barn!

Och Arvid försöker nog inte dela äpple med en geting någon mer gång! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar