18 juni 2010

Mio min Mio

Vi håller på att gå igenom Astrid Lindgren filmer som en liten förberedelse inför Astrid Lindgrens Värld som vi ska besöka om någon vecka. Hela familjen samlades tidigare ikväll och tittade på Mio min Mio tillsammans! Fredagsmys! Barnen satt stilla i stort sett hela filmen och tittade, visst den är lite hemsk vid något tillfälle men de tyckte mest att den var spännande, men de får inte se den utan oss. Mio min Mio är en berättelse som jag minns ganska svagt, jag kunde säga att den handlade om en pojke med röd mössa som får en flaskpost vid en parbänk som var belyst av en gatlykta... Jag vet att jag har läst boken och tror att jag har sett filmen en gång. Martin satt och väntade på händelser som aldrig kom upp. Vi kom på sen att han tänkte på Bröderna Lejonhjärta....

Nu ligger Elvira och tittar på Nils Karslson pyssling i vår säng, pojkarna har somnat. Det är oxå en film som jag bara minns vissa saker från, men jag kommer nog att få fräscha upp minnet av den filmen med för Elvira verkar tycka att den är riktigt bra.

Hoppas att ni har en fin fredag!

2 kommentarer:

  1. Jag är med och tävlar om en systemkamera som jag har tänkt att köpa. Snälla rösta på min bild! Jag tackar alla ifrån djupet av mitt hjärta och själ till er som röstar --> http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=395

    SvaraRadera
  2. åh ska ni till astrid lindgrensvärld, va mysigt

    SvaraRadera