26 februari 2011

Lördag och dagens middag!

Idag har vi haft en lugn och skön lördag. Barnen vaknade tidigt och började leka, jag gick upp vid 7 tiden och gav dom en varsin välling (fil till Elvira). Jag la in en maskin tvätt och körde igång diskmaskinen. Satte mig sen i soffan med datorn och smygtittade lite på när Elvira spelade tv-spel. Pojkarna härjade på för fullt. När vi skulle duka fram frukost hade vi inget bröd hemma, så det var bara att åka till affären och handla lite. Inte helt fel med färsk fralla till frukost. Efter frukosten dammsög jag övervåningen och sedan har jag tagit det lugnt. Barnen gick ut och lekte med grannbarnen en sväng innan maten. Till middag åt vi Oxrullader i sås och klyftpotatis som jag hittade här. Jättegott! Det tyckte även barnen, Emil som äter mycket av allt utom kött åt en massa kött och Arvid som inte är förtjust i sås åt massor av just såsen! Elvira var mest förtjust i mina hemmagjorda klyftpotatisar, vanligtvis brukar vi köpa klyftpotatis... Den här rätten kommer vi äta fler gånger, både god och lättlagad!
Nu ska jag fortsätta ladda inför melodifestivalmys, ljusen är redan tända så nu är det chipsskålarna som ska fyllas. Hoppas att ni har en fin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar