4 februari 2011

Fredag!

Äntligen fredag igen! Veckorna rullar i och för sig på fort mellan fredagarna men man behöver helgen för att vila och ta det lugnt. Martin har vart hemma och vabat med en hostande Emil i två dagar, men nu hoppas vi tt det är på väg åt rätt håll igen.

När jag kom hem idag hade Martin och barnen städat! De hade plockat undan i alla rum, även barnrummen, och dammsugit och torkat golven. Det var helt underbart att komma hem till ett städat hus på fredagseftermiddagen! Martin hade även vart och handlat tunga saker som mjölk och juice på väg hem efter att han hämtat Elvira och Arvid, så jag skulle slippa bära det hem när jag kom från bussen. Till middag åt vi den obligatoriska tacosen och barnen somnade ganska snart.

Emil vaknade nyss och talade om att han inte vill sova mer.Jag sa då att han fick komma och lägga sig hos mig i soffan om han ville. Jag fick då frågan varför vi inte låg i sängen. Jag förklarade att det inte är natten ännu, men att vi snart ska sova. När han hade lagt sig tillrätta brevid mig i soffan, fick jag frågan om jag kunde bära in honom om han skulle somna... Självlart, svarade jag då. Varpå han vände sig om och somnade.

Hoppas att ni har en mysig fredagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar