29 januari 2011

Lördagsmys!

Idag har vi haft en väldigt lugn dag här hemma. Barnen har lekt största delen av dagen, jag har betalat räkningar, tvättat ett par maskiner tvätt, kalkat av kaffemaskinen och diskat alla delar och handlat (två gånger eftersom man aldrig få med sig allt hem första gången...).
I frysen står glassen som jag gör till den här tårtan, vi hade tänkt att kalasa på den idag, men jag fick in den lite sent i frysen så det kanske blir imorgon istället... Jag har inte gjort hela tårtan utan hällt glassen i en form med löstagbara kanter. I kylen har jag kyckling i marinad, vi tänkte äta Thai Satay till middag sen. När jag skriver här känner jag att det låter som att jag fått mycket gjort idag och det har jag nog fått men jag har tagit det lugnt, känns inte som at jag har gjort så mycket. Det kan i och för sig ha att göra med att barnen väckte oss kl. 7.30 i morse och sa att de hade en överraskning till oss. De hade dukat fram frukost tillsammans alla 3. De hade till och med lagt in bröd från frysen till ugnen, de får inte sätta på ugnen så det gjorde vi när vi kom upp. Annars var allt framme på bordet, det var bara att sätta sig och äta. Lyx! Men det är inte ofta vi äter frukost före 8 på helgerna.

Hoppas att ni har en fin helg med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar