28 augusti 2008

Läkarbesök igen....

Igår när jag satt på kobbet ringde en sköterska från Vårdcentralen hemma och ville boka in E på en ny tid hos läkaren eftersom provsvaren hade kommit och han ville att vi skulle komma in igen. Vi fick en tid igår, samma dag! jag var smått hysterisk resten av dagen fram till besöket då sköterskan inte alls visste vad det handlade om... Hon visste bara att läkaren hade pratat med en barnläkare och ville träffa oss igen. Sagt och gjord jag stämplade ut mot tillfällig föräldrapeng och åkte hem två timmar tidigare för att hämta E och åka till doktorn, igen. E blev rädd och började nästan gråta när fröken B talade om för henne att vi skulle dit. Men fröken lovade henna att det inte skulle bli provtagning den här gången och då lugnade hon sig..

När vi kom dit sa läkaren att han egentligen ville ta mer prover, men eftersom att han är staffetläkare och bara är kvar på våran VC tre dagar till ville han ge oss en remiss in till barnklininken på sjukhuset i stan istället. Han erkände att stafettläkare ibland inte är att lita på, då han inte vet vem som kommer efter honom och om de kommer att ta vårat ärende på allvar så ville han lämna över till någon som han vet tar tag i det, vilket känns väldigt bra för mig, äntligen någon som tar oss på allvar!
Så nu väntar vi på en ny tid för ännu mer prover, stackars fisungen! Anledningen var att hennes levervärden är något för höga...

1 kommentar:

  1. Inte kul med sjuka barn, speciellt inte när man inte vet vad det är. Tur att ni träffade en så bra läkare och att ni fick remiss. Hoppas ni får ett bra svar på nästa omgång prover. Håller mina tummar!

    SvaraRadera