22 augusti 2008

Vårdcentralen

Jag ringde Vårdcentralen förut idag för att höra hur det har gått med proverna de tog på E. Avföringsproverna var bra men blodproverna var någt för höga, de sa att "blodbilden låg precis utanför referens området". De ska ta nya prover på henne för att säkerställa, nu kommer de oxå att testa för gluten och laktos vad jag förstod. Jag frågade om de inte kunde göra det för att kunna utesluta dessa allergier och det sa läkaren att han redan hade tänkt. Han sa att jag "ska bara vara mamma och så sköter han tänkandet". Detta lät väldigt negativt nu när jag fick ner det på skrift, men det lät bättre när han sa set! Jag känner att jag har fått tag i en läkare som tar mig på allvar!
På måndag är det alltså dax för nya prover.. Hämtade hem Embla lappar från VC förut som vi kan sätta i armvecken drygt 1,5 timme innan vi åker dit. Sist satt de på ca en timme innan och hon grät helt otröstligt när de stack in nålen i henne. Stackars mammas lilla fisunge!

1 kommentar:

  1. Vi tog prover på vår son och han var inte heller lättstucken även om han hade fått emla... Vår läkare tog alla prover på en gång, så vi skulle slippa stick fler gånger. Så be om ev fler prov på en gång, så slipper ni göra om proceduren igen om dessa prover inte visar nåt. Lycka till, skönt att nåt händer i alla fall!

    SvaraRadera