19 juni 2011

Dagens middag - Tacolasagne

1 finhackad gul lök
400 g köttfärs
2 msk tacokrydda
1 msk smör
400 g krossade tomater (400 g = 1 burk)
1,5 dl mjölk
2 dl crème fraiche
8 lasagneplattor
1 större riven morot
3 dl riven ost

Fräs lök, köttfärs och tacokrydda i smör. Blanda ihop mjölk , crème fraiche, krossade tomater och morot. Varva köttfärsfyllningen och tomatröran med pastaplattorna i tre lager, strö över osten. Grädda i ugnen i cirka 30 minuter tills lasagnen fått fin färg.

Detta var enkelt, snabbt och gott! Rekommenderas!
Barnen åt massor. Jag rev moroten jättefint så att de inte märkte att den fanns där. De krossade tomaterna mixade jag innan av samma anledning. Om barnen (läs Elvira och Arvid) märker den minsta lilla nyttiga ingrediens i maten så äter de inte. jag hade även i lite maizena redning i såsen för lite krämigare konsistens. Jag gjorde dubbel sats (då jag gjorde en liten lasagne bervid till Elvira) och det räckte till en stor och en liten form, blev lite tomatsås över men köttfärsen hade det kunnat vara mer av...

Receptet hittade jag här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar