11 juni 2011

Sudda, sudda bort din.....

Ikväll medan jag lagade mat satt barnen och tittade på Bolibompa på datorn här i köket. Arvid satt med en penna i handen  men jag tänkte inte så mycket på det. Förrän han vänder sig om och ska säga nåt.... Han har då blåa streck över hela ansiktet. Jag ber honom att titta sig i spegeln och jag hör ett "oj då" från hallen. Elvira går dit för att titta, jag hör hur dom pratar om att han måste sudda blött, sen hör jag hur det börjar rinna vatten på toaletten. Jag hade fullt upp med maten så jag lät dom vara en stund, när jag sen gick för att titta till dom står Arvid på pallen vid hanfatet med vattnet rinnande, i handen har han ett sudd som han blöter under vattnet och suddar sig i ansiket....!
Vilken skön tanke, "jag har ritat mig i ansiket så jag får sudda bort det", men ett blyertspenna sudd har lite svårt att få bort bläck... Jag hjälpte honom med tvål och vatten och fick bort det mesta, resten får duschen ta imorgon. Jag frågade honom om han har lärt sig nåt idag? "Ja, man ska inte rita sig i ansiktet"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar