5 januari 2009

Föräldraskapet...

Av en slump hittade jag in till denna blogg igår. Jag måste säga att jag blev imponerad av denna starka, unga tjej! Hon skrev i ett inlägg igår att några läsare har klagat på att hon låter så positiv, att hon omöjligtvis kan ha det så bra som hon skriver. Vaddå, är man lycklig i sitt liv och känner att allt är kanon så måste man väl få säga det? Jag tror på henne och håller med om allt hon skrev i det inlägget, trots att jag är en av dom mammor som kan gnälla av mig ibland så ser jag oftast det positiva i min tillvaro med tre underbara barn!

Jag började tänka på alla kommentarer jag har fått av folk på stan tex. är det inte jobbigt att ha tre så små barn?, hur orkar ni? mm. Jag brukar svara att det inte behöver bli jobbigare än man gör det.
Jag tror att förändringen är det jobbigaste, att gå från två till tre i en familj och sedan från tre till fem, det blir ju en helt ny livssituation. Men ju mer man kommer in i det ju mer blir det ens liv och man anpassar sig, det måste man. Det är viktigt att inte krångla till det för sig, bestämma sig för vad som är viktigt och prioritera det.

Jag är inte världens bästa mamma, men jag är mina barns enda mamma och det jobbet sköter jag galant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar