14 januari 2009

Herrgårdskyckling

Detta åt vi till middag idag.
  • 4 kycklingfiléer
  • 2 dl creme fraiche
  • 50 gr finhackad skinka, gärna varmrökt
  • 2 msk finhackad persilja
  • 1 tsk fransk senap
  • 2 dl riven lagrad ost
  • ev. 1 dl finhackad purjolök
  • salt och peppar
Gör så här:
Blanda alla ingred. utom kycklingfiléerna, som du lägger i en smörad ungssäker form. Bred creme fraiche blandningen över och sätt in i mitten av ugnen 225 grader ca 20-25 min. Serveras till klyftpotatis och sallad. Mycket enkelt och väldigt gott!
Jag hade färdiglagad kycklingfilé i frysen sedan en annan måltid som jag tinade innan jag lade på creme fraiché blandningen. Vi hade pasta till, glutenfritt till E. Blev riktigt gott! Receptet hittade jag här.

1 kommentar:

  1. Oj vad gott det ser ut, jag lånar med mig receptet.

    SvaraRadera