22 januari 2009

Separationsångest...

Strax efter förra inlägget hörde jag skrik och bråk inne i från vårt sovrum. Barnen hade lagt sig för att se en liten film innan sovdax och på något vis hade Lill E råkat trassla in sig i E´s snutte! Han hade fått in huvudet i hålet man ser på bilden nedan, detta hål fanns inte innan....

Den här snutten har E haft sedan dagen hon föddes! Nej, den är inte så fräsch längre men trots alla fläckar så är den ren, jag får tvätta den ofta. Snutten har varit med E i stort sett vart hon än har varit de 3 första åren av hennes liv, hon har en extrasnutte som hon har vid akuta nödfall men den här är viktigast. Hon har den inte alls så ofta längre men hon är trygg bara hon vet att den finns! När jag då idag föreslog att vi kanske skulle säga hejdå till snutten blev hon helt förstörd. Hon kan inte tänka sig att släppa taget om den än. Så jag fick lova att jag ska försöka att lappa ihop den. Så fram med symaskinen, nu ska jag rädda snutten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar