13 december 2011

Dagens middag - Rosépepparbiff med kyftpotatis

Den här veckan har jag vart dålig på att planera in vad vi ska äta så idag när jag stod i affären hade jag ingen aning om vad jag skulle fixa till middag. Jag kände att jag ville har ordentlig mat då vi slarvat lite det sista men den skulle vara lätt att laga. Helst inte ta någon tid alls. Vad gör man då?

Efter några rundor i affären kom jag på nåt som jag gjort någon gång tidigare och som är både super lätt att göra och smakar som en riktigt söndagsmiddag!

Rosépepparbiff med klyftpotatis.

En påse klyftpotatis
400 g nötfärs
1 dl mjölk
1 påse Blå Band Rosépepparsås

Tillaga klyftpotatisen.
Blanda innehållet i såspåsen med mjölken och blanda det med färsen. Forma till biffar och stek dem gyllenbruna. Blanda i hop en annan påse med Rosépepparsås enligt instruktioner på paketet. Servera potatis, biffar och sås med valfria grönsaker. Jag hade rivna morötter och ärtor. Så nu är det klart att äta, snabbt, enkelt och gott!

Receptet på biffarna återfinns på baksidan av såspaketet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar