27 januari 2012

Klättrar i taket......

Vi är hemma idag också. Idag är den där "obligatoriska" feberfria dagen för Emil.
I och med att jag hade semester i måndags och Emil blev sjuk natten till tisdagen så har vi vart hemma hela veckan. Elvira har vart på skolan och fritids men Arvid har vart hemma med mig och Emil. Och idag märks det av. De går varandra på nerverna och slåss mer än vanligt. Jag fick sätta in dom i ett varsitt rum förut... Och de kan inte samsas om vilket Tv-spel de vill spela så då bestämmer mamma att det inte blir nåt spel idag. Just nu ligger de i min säng och ser på film istället, får se hur känge det håller nu innan de är på varandra igen. Nu märker man vad förskolan egentligen gör för barnen, även om man tycker att man sysselsätter dom på dagarna så saknar dom det sociala som förskolan ger.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan ska jag nog hämta Elvira lite tidigare från fritids idag, men hon vill inte det, hon vill vara på fritids så länge som möjligt... Jag antar att man ska ta vara på det lite för jag har mest hört av andra föräldrar att barnen inte vill vara där alls och jag får knappt med mig mitt barn hem därifrån för hon tycker att det är så kul att leka med sina kompisar!

Hoppas att ni har en fin fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar