24 januari 2012

Vab, vab, vab, vab....

Det har blivit mycket VAB nu senaste tiden. Förra veckan fick svärmor hämta Emil från förskolan på tisdagen för att han var hängig. Han somnade i hennes säng när han kom dit. Det händer inte ofta dagtid... Som en "fröken" sa till mig i telefonen, "Emil vill varken äta lunch eller leka, han vill bara gosa. Det vill han aldrig annars så han är sjuk!". Det visade sig att även Arvid hade feber på kvällen och vi var hemma resten av veckan. Jag jobbade torsdagen då vi hade möten och så men var hemma i gen på fredagen.
Under helgen har vi sluppit sjukdomar och igår var vi hemma då skola och förskola hade stängt. Barnen var ute och åkte pulka och lekte i snön. Ingen sjukdom så långt jag kunde se.
Sååå i natt när jag hade somnat väckte Martin mig och visade mig febertermometern, jag såg inte vad det stod men förstod att det inte var bra. Det hade kommit ett litet levande element och krupit upp hos honom i sängen. Det lilla elementet var Emil som visade sig ha 39,2 i feber och en hemsk rethosta. Han hade svårt att somna om men efter lite hostmedicin och nässpray sov han igen och det var ingen risk att vi skulle förfrysa i sängen i alla fall... Nu är det bara att vänta ut det och se hur länge det håller på den här gången!

Hoppas att ni har en fin tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar