26 maj 2010

Kaos!

På väg hem från BVC förut svängde jag in på Hemköp för att köpa med lunch hem... Enkelt tänkte jag när två satt i vagnen och en gick brevid med en egen liten kundvagn...

Trodde jag ja.
Helt plötsligt gråter Arvid som kör den lilla kundvagnen att han har kissat på sig. Han stod precis brevid porten in till lagret där toaletten finns (när man har små barn lär man sig vart toaletterna finns i alla affärer...) För att öppna porten till lagret drar man i ett snöre som finns på var sida om dörren och så rullas den upp som en rullgardin typ. Jag haffade en personal som sa att det var ok att låna toaletten, parkerade vagnen utanför porten och bar in Arvid. Elvira och Emil blev helt plötsligt kissnödiga de med och följde med in. I all kaos var jag tvungen att torka upp kisset ute i affären oxå. Nånstans mitt i detta lärde sig Elvira att man kan både öppna och stänga porten genom att dra i snöret, varav Emil höll på att få den i huvudet, jag hann få bort honom i sista stund och porten gick upp igen när den nuddade honom... Panik. Och så var jag tvungen att lösa klädproblemet med Arvid. Hade ju inga extra kläder med mig och han kunde ju inte gå naken. Så kom jag på att Elvira hade en kjol med leggings under så hon fick ta av sig leggingsen och låna ut dom till sin bror. På nåt vis lyckade jag fixa detta oxå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar