1 december 2010

1 december

Idag är det redan 1 december och julen närmar sig med stormsteg! Barnen har öppnat första luckan i julkalendern och vi har fått tända datumljuset för första gången. Som barnen har väntat på det, nu är nedräkningen i full gång!



Jag har vabat idag, det blev lite dubbel vab eller vad man ska kalla det. Det var meningen att jag skulle ha vab halvdag från början då dottern skulle in till NÄL för provtagning för hennes glutenallergi. Värdena verkar inte sänkas som de är förväntade att göra.

Men inatt kunde ena pojken inte sova för att han hostade hela tiden, slutade med lite hostmedicin för att kunna somna. På morgonen kunde han knappt klä på sig utan att hosta... Så det var bara att vab-anmäla mig heldag och ta med pojken till sjukhusbesöket.

När vi kom hem igen lämnade vi dottern på skolan och åkte till hemköp och plockade ihop vår egen lilla sallad, de har en salladsbuffé som man kan plocka själv av. Vi åkte hem och åt en god salladslunch och tog det sedan lugnt. Jag har bland annat beställt en ny almanacka från Personligaalmanacka.se. Längtar till den kommer hem nu. Jag har även gjort två sorters julgodis. Tänkte dela med mig av recepten senare.

Nu tänkte jag sätta mig i soffan en stund. Hoppas att ni har haft en fin onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar