12 december 2010

12 december





Idag är det 3 advent!
3:e ljuset ska strax tändas på frukostbordet. Men först vill jag visa hur det ser ut i vårt köksfönster. Jag vill visa vår fina Orkide som plötsligt har gått från grön knopp till stor vit, fin blomma! Brevid den står en julstjärna som jag hittade på Ullared för ett tag sen. I fönstret sitter även två små nissar under sina tomteluvor och smyger på oss.

Jag och ena pojken var i stan igår och köpte julklappar, nu är det bara någon enstaka kvar. Han var helt otroligt duktig! Vi hade ingen vagn med så han fick gå, eller springa som han mesta dels valde att göra. Jag hade en stegmätare på mig eftersom vi har en stgetävling på jobbet, och den visade på närmare 12 000 steg när jag kom hem... Inte undra på att han var trött sen! Men han klagade inte mycket, bara hängde på och tyckte att allt var kul. Och så fick han träffa tomten två gånger!

Nu väntar frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar