4 december 2010

4 december




Den här fina brickan med krukor stod i affären och väntade på mig förut... Den var så fin så jag kunde inte åka hem utan den, nu står den på vårt matsalsbord. Pyntade även våra ljusstakar lite extra med små, små silver kulor på snöre. (Har likadana fast röda i vår fina adventsstake som jag tänkte visa imorgon.)
Vad tycker ni, är det fint?

Jag har inte så mycket att annat att skriva om idag, vi har gått och strosat lite här hemma, tagit det lugnt och pysslat lite. Jag har tvättat, så just nu är det mer eller mindre tomt i tvätthögen, en/ett par dagar till i alla fall. Dottern har vart på kalas hos en klasskompis och pojkarna har lekt för fullt med varandra.

Vi var hos ett par kompisar på fredagsmys igår, de har en pojk i ålder mellan våra barn. De lekte på fint medan vi vuxna kunde sitta och prata. Jättemysigt var det. Vi kom hem sent och barnen däckade i bilen på väg hem. Vi kunde bära in dom i sina sängar och klä av dom alla 3 utan att dom vaknade. Då är man trött.

Idag vaknade de strax innan 8 och det är sent för att vara våra barn. Men jag var tydligen ändå inte redo att vakna så jag slumrade vidare med 3 barn lekandes på mig. Jag var varken vaken eller sov, någonstans där mittemellen, det var skönt att bara ligga där och vara.

Hoppas att ni oxå har haft en fin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar