19 december 2010

Julpyssel!

Igår hade vi en julfixar dag. Städade lite och plockade fram julen lite mer. Dottern var och lekte med en klasskompis på förmiddagen och då passade jag på att handla. När jag kom hem hade jag mer mat i kassarna än i kylen så då passade jag på att städa kylen innan jag tömde kassarna. Nu är den fräsch och fin inför julmaten som är på väg in. Maken och pojkarna passade på att städa och rensa i pojkarnas rum och lekrummet nere i källaren. Nu är det klart och redo för julklapparna som gömmer sig i kälaren.
På kvällen tog vi in granen och barnen fick klä den. Vi hade en liten paus för julkalendern innan granen stod där klädd och fin!


När granen var klar tittade barnen och maken på Jurassic Park som gick på tv´n. Jag grejade lite under tiden. Pojkarna tyckte att det var lite otäckt med de stora dinosaurierna så de kröp ihop brevid varandra för skydd. När vi sa till gömde de sig under filten eller bakom en kudde. Den ena pojken somnade under filmen och den andra däckade lite senare på sin gosetomte efter att ha suttit i sin lilla fåtölj och tittat på julgranen.

Jag hade tänkt att börja slå in lite julklappar när alla hade somnat men dottern var så spänd inför julen, hon hade jättesvårt att komma till ro. Under tiden jag väntade på att hon skulle somna gjorde jag lite julgodis, det slutade med att dottern kom och hjälpte mig. Runt halv tolv fick vi henne i säng där hon däckade på stört. Det blev inga julklappar inslagna igår... Idag ska barnen lägga sig tidigt eftersom det är dagis/fritids imorgon så då kanske jag kan passa på att få lite julklappar inslagna.


Oj vad långt det blev med många bilder, men det var vår lördag! Hade ni en fin lördag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar