15 februari 2012

Dagens middag - Lövbiff med ostsmör

Detta är egentligen gårdagens middag men det var så gott så jag vill dela med mig det till er! Eftersom det var alla <3 dag igår ville jag göra något lite extra till middag.
Jag ringde hem och bad barnen att lägga ut smör på bänken så att det hann mjukna medan jag var på väg hem och så köpte jag med mig klyftpotatis och lövbiff. Jag köpte även en varsin tidning till barnen och en liten chokladask till Martin som jag slog in och smugglade fram på deras stolar så att de väntade på dom när det var dags att äta. Medan klyftpotatisen gick i ugnen passade jag även på att vispa ihop lite chokladmousse och grädde till efterrätt. Vi hade en riktig fest igår med andra ord!

Lövbiff med ostsmör

ca: 600 g lövbiff
salt och peppar
olivolja att steka i

klyftpotatis

200 g färskost, jag hade Cremé bonjour soltorkad tomat
50 g mjukt smör
1 lime, pressad saft och rivet skal
1 dl hackad persilja, jag använde örtkryddor provencale från frysen
riven vitlöksklyfta

Vispa ihop ingredienserna till ostmöret med elvisp i ca 3 minuter. Låt stå kallt medan resten av maten görs klart. Servera med lövbiff, klyftpotatis och en sallad! Njut!
Detta vart riktigt gott, enkelt att göra men gott att äta!
Vi fick över av smöret så det lade jag i plastfolie, rullade ihop till en "korv" och lade in i frysen.

Receptet kan även hittas HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar