3 februari 2012

...och så vabar vi lite igen!



Den här gången är det Elvira som är sjuk. Hon vaknade tidigt igår morse och var jättepigg. Hon hade klätt på sig och borstat både tänder och hår när hon väckte mig kl. 04:50... Jag fick henne att somna om nån timme till.

När jag gick upp vid sex tiden vaknade hon igen och var lika pigg om inte piggare. När jag skulle pussa henne godmorgon på pannan brände jag mig nästan på läpparna. Ojojoj sa jag och hämtade termometern, "nej jag är inte sjuk, jag har inte feber"  säger hon då. Men termometern tyckte annat, 38,5! Hon satte sig i köket och gjorde matteläxan och Martin körde pojkarna till förskolan. När han kom hem igen hade febern kommit ikapp henne och hon låg i vår säng och såg på tv.

Just nu tar vi det lugnt hon och jag. Pojkarna är på förskolan men jag ska strax gå och hämta dom. Det får nog bli med pulkan idag för det är värsta snöstormen ute!

Hoppas att ni har en fin fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar