6 februari 2012

När ska det ta slut?

Det börjar kännas lite tungt nu...
Som jag tidigare talat om var Elvira sjuk innan helgen, hon var feberfri hela helgen och idag gick de till förskola och skola alla 3. Idag när Martin kom hem med dom verkade Emil lite ur gängorna, Martin kände på honom men det var ingen feber. Emil somnade i soffan (vilket nästan aldrig händer längre) och Martin tog det som att han var trött efter förskolan. När vi skulle äta kommer det en liten rödmosig Emil och sätter sig vid bordet. Jag anar oråd och hämtar termometern. När jag såg resultatet visste jag inte riktigt vart jag skulle vända mig.
39.8!
39,8 i feber, det är inte lite heller. Han åt upp sin mat med god apptit (hade jag aldrig orkat om jag hade så hög feber) och gick sedan och lade sig igen. I sin säng. Det händer väl inte heller så ofta vid den här tiden på dygnet. Men nu sover han gott och förhoppningsvis sover han bort lite av denna jobbiga feber som har jagat våra barn i ett par tre veckor nu.

2 kommentarer:

  1. Å så trist!
    Vi har *peppar, peppar* varit rätt friska i år. Alvin toppar så där högt när han får feber och har han 38.5 så springer han i korridoren och verkar helt opåverkad.
    Varva Ipren och Panodil är mitt råd om den höga febern håller i sig. Ipren tar ner bra och panodil/alvedon håller den nere tills nästa Iprendos får ges. Ger man en sort åker febern gärna bergochdalbana mellan doseringstillfällena. Eftersom det är olika typer av mediciner så kan man varva på det viset utan att översitga dygnets maxdos.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har inte haft så mycket sjukdomar under hösten och tidig vinter, men nu efter jul och nyår drog det igång med besked... Febern har gått ner lite nu, den är inte alls lika hög men ligger runt 38 grader. Vi är lite försiktiga att ge medicin mot feber, blir den så hög som igår gör vi självklart det men håller den sig som nu så vill jag helst att det läker ut av sig självt. Enligt mig är sömn bästa medicinen! Hoppas att ni får fortsätta att hålla er friska ett tag till! Kram

      Radera