23 december 2009

Dan före dan!

Imorgon är det julafton! Jag jobbade till 13.15 och var sedan in i julträngseln och handlade klart det sista inför helgen.

Imorgon är tanken att vi ska till M´s storebror med familj och fira jul och det verkar som att Ia har kryat på sig så pass mycket så att vi kan åka dit. Hon har vart feberfri idag och hostar inte alls så mycket som hon gjorde igår.

I eftermiddag har Ia´s fadder, hans sambo och deras dotter varit här en sväng för en liten tjuvstart på julklappsöppningen! Barnen slet upp sina paket och sprang runt och skrek vad det var i dom, dom fick ett var, hur ska det gå imorgon när de får fler än ett var.....?

Just nu har jag gröt på spisen och skinkan står och svalnar efter griljeringen, snart är det dax för den årliga julkvällsmaten med skinkmacka och gröt, och en tallrik gröt ut på trappan till tomten så klart!

Kvar att göra inför imorgon är att slå in julklappar, men det får jag ta sen när barnen har somnat. Skala potatis ska jag göra också inför köttfärsfrestelsen som jag ska ha med mig imorgon. Och så ska jag försöka att ta det lungt och julmysa litegrann också.
Om jag inte hinner blogga imorgon vill jag önska er en riktigt  GOD JUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar