9 december 2009

Onsdag!

Hemma och VABar med sjuka barn... I måndags när jag hämtade barnen sa fröknarna att Memil inte verkade helt ok. Vi åkte till svärmor där barnen skulle få vara medan jag klippte mig. Memil hade lagt sig direkt i soffan och gick bara upp för att äta lite sen somnade han. När vi kom hem hade han 39 grader i feber. M stannade hemma med honom igår men körde de andra till sina dagis för att Memils skulle få chans att vila lite. Efter lunch ringer dom från Ia´s dagis och säger att hon har feber. Så nu sitter jag här hemma med två sjuklingar och en som får lite extra ledigt... Jag har tagit semester torsdag till måndag den här helgen och så börjar vi ledigheten så här! Får se hur dom mår i morgon, kanske blir VAB imorgon med... Just nu är dom hyfsat pigga men det var Memil igår på dagen oxå och så kom febern tillbaka på kvällen.

Idag kommer vi få in vatten i köket! Rörmockaren är här nu så idag kommer jag att slippa diska för hand. Vad skönt! Jag ringde firman vi beställt blandaren från i måndags och fick beskedet att blandaren skickas från leverantör i Danmark 14 december. Så länge vägrade vi vänta så vi åkte dit och kikade på vad de hade hemma på hyllan. Vi fick med oss den blandaren som M har velat ha hela tiden, fast jag har vart emot! Jag ville ha en med utdragbar pip och duschfunktion men, men. Den här blir bra den oxå! Det är samma som på bilden nedan men inga svarta detaljer, utan helt i krom. "Armen" går att flytta uppåt och neråt och till höger och vänster. Den lilla "svarta rundeln" går att snurra på....

Jag var som sagt och klippte mig i måndags. Jag kom dit inställd på att jag ville permanenta mig. Hade lite lockigt för några år sedan och trivdes bra med det. Nu vill jag göra nåt nytt igen och inte se detta långa, tunga hår ligga platt mot huvudet hela tiden. Men frisören pratade mig till rätta, hon sa att hon kunde fixa volymen utan permanent. Så nu är jag korthårig igen och trivs jättebra med det. Håret får mer liv så. Hon lovade att det skulle bli en lätt frisyr, att jag mer eller mindre bara skulle behöva borsta håret på morgonen och så skulle jag vara klar sen och jag tror att hon lyckade med det. Bara jag ser till att jag inte lägger mig med blött hår på kvällarna......

1 kommentar: