14 december 2009

Semester!

Nu är det slut på VABandet för denna gången, idag har jag faktiskt kunna utnyttja min semesetr som planerat. Vi har vart in till stan en snabbsväng jag och barnen. Skulle köpa en påbyggnadsljusslinga till ett träd där vi har börjat med en sådan slinga. Så var det slut... Här har jag krånglat in 3 barn i bilen enbart för den och så fanns den inte... men vi fick lite annat handlat och en lunch på McDoo.

Igår var det luciafirande på ridskolan. Ia hade anmält sig till luciatåget, vi missade att skriva upp oss två söndagar så när vi väl kom i håg det fanns det bara stora hästar kvar men det gjorde inget, Ia skrev upp sig på en fjording. När vi kom dit igår jag och lilla tomtemor, hade fått veta att vi skulle vara där 17.30, visade det sig att det först var en hoppningstävling, som startade 18.00, och sedan en uppvisning av Ungdomssektionen och sedan gymkana tävling innan det var dax för luciatåget med knattarna. Ia stod därför på läktaren och tittade på när "hennes" häst busade runt på banan. En busig fjording som är snäll när knattarna vill skritta runt men som gärna busar när de lite äldre och erfarna eleverna rider. Det slutade med att en tjej ramlade av honom under gymkana ritten. Sen var det dax för luciatåget först ett där Ia´s kompis var med och sedan det sista där Ia skulle vara med. Men då var Ia trött, frusen och lite rädd för hästen, så hon började gråta när vi skulle lyfta upp henne. Hjälpte inte med att bli erbjuden en annan häst så det var bara att åka hem.

Ikväll är det luciafirande på Ia´s dagis och då ska hon vara tärna och lucia på en gång. Hon vill ha luciakrona med glitter runt och ett tärnljus i handen. På dagis är det ju ofta fler än en lucia och tillåtet att vara både och, nästa år går hon i nollan och troligtvis är det bara en lucia med sin tärnor så jag låter henne hållas i år, hon har alltid varit tomteflicka förut. Nu måste jag börja klä kronan med glitter och plocka fram lussekläderna, 17.30 ska vi vara där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar