25 december 2009

Julmys!

Dagen igår var jättemysig!
Vi började dagen med att öppna lite julklappar här hemma sen var det dax för en riktigt julfrukost med skinkmacka och gröt från dagen innnan.
Efter det var det förberedelser inför dagen som gällde, jag gjorde frestelsen och M och barnen duschade, klädde sig och lekte med de nya leksakerna. Vid 12 tiden åkte vi mot Nossebro och M´s storebror med familj. Där fixade vi julmaten och åt mycket och gott! Sen började väntan, man hör "när kommer tomten" ca 10-20 ggr i timmen.... M´s mamma och lillasyster kom lite senare och nästan direkt efter dom kom den efterlängtade tomten. Det låg MASSOR med julklappar under granen till tomten. Jag tog kort tills batteriet i kameran tog slut, visar lite senare. Efter julklappsöppningen var det dax för rester och sedan lite fika, jag åt så jag mådde lite illa när jag kom hem! Allt är så gott på julafton! Enda som var lite tråkigt med dagen var att Memil var lite febrig under kvällen, men han somnade mellan klapparna och fikan och sov till vi åkte hem, idag är han lite varmare än vanligt och väldigt trött, men det är vi alla 5!

Tack alla inblandade för en riktigt trevlig och mysig julafton!

Idag är det lek med julklapparna som gäller. Allt som inte packades upp igår ska packas upp idag och sättas i batterier i. Samtidigt som alla är trötta och är lika nöjda med att se på julklappsfilmern eller sova. Planerna för dagen är att fortsätta att mysa och så ska vi äta vårt eget lilla julbord idag, köttbullar, prinskorv, skinka, ägg och köttfärsfrestelse. Lax till mig och bruna bönor till M. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar