12 april 2009

Helgen

Den här helgen blev inte riktigt som vi tänkt oss....

På långfredagen var det jättefint väder så efter en äggfrukost gick vi ut hela familjen, pojkarna sov sin middagslur i omgångar.... M klippte äppelträd och jag skurade altanen samt satt ihop dynboxen jag köpte i veckan. Barnen lekte hela tiden. A hade lite tråkigt ett tag när E var hos granntjejen och Lill E sov men då kom grannpojken och hans lillasyster och lekte med honom. Vi åt en snabb lunch och sen ut igen. Kvällen avslutade vi med potatisgratäng och fläskfilé!

Igår, påskafton, vaknade jag som sagt med magsjuka och orkade ingenting på hela dagen. Vilken tur att vi åt äggfrukost i fredags. Jag drack ett glasnyponsoppa och några munnar påskmust på hela dagen igår... Lite vatten fick jag i mig oxå. M och barnen åkte till M´s bror på påskmiddag/13 års kalas för M´s brorsdotter. De hade haft jättetrevligt! Jag låg hemma och såg på film och sov. Ställde klockan på 19.50 för att inte missa Robinson... När klockan ringde förflyttade jag mig från sängen till soffan... M och barnen kom hem strax efter att Robinson börjat E sov redan och pojkarna var trötta så de somnade ganska snart.

Idag har vart något bättre. Jag är piggare men orkar inte så mycket än och M har haft ont i halsen och vart allmänt trött. Så det har inte hänt så mycket i dag heller. Vi satt ute på altanen och fikade och barnen lekte. Jag satte upp en grind för öppningen till altanen så att pojkarna kan vara ute men ändå inte försvinna någonstans... Det har vart riktigt fint väder i dag med. Hoppas att det blir det imorgon oxå... Jag har även börjat lite smått att planera de nya gardinerna till husvagnen! Kul!

Det var lite om våran påskhelg! Vi hade planerat en trädgårdshelg, men det blir inte alltid som man tänkt sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar