19 april 2009

Hemma!

Nu är vi hemma igen efter en riktigt mysig Karsltads helg!

På vägen dit igår stannade jag till vid Bloms i Mellerud och köpte lite presenter till syster och tjejerna som alla 3 har fyllt år. Vi fikade även lite innan vi for vidare mot Karlstad. Vid 14 tiden var vi framme hos syster och gick in och gjorde oss hemmastadda. Efter lite tomtegröt gick vi ut och lekte i lekparker runt omkring systers hus. Efter mycket lek gick vi hem och beställde hem mat på hemkörning! Sedan var det mer lek och mys som gällde. Syster har en stor hund och 3 katter som mina barn hade lite svårt att vänja sig vid, men med tiden gick det bättre. Hade vi stannat en natt till hade det inte vart några problem imorgon... Alla barn somnade sent igår, vilket inte är så konstigt med en massa nya intryck...

Imorse var vi uppe vid halv 7. Efter lek och frukost tog vi på oss och åkte för att hälsa på mormor och morfar! Eftersom vi var 2 vuxna och 5 barn ville vi inte gå in utan vi stannade ute i lekparken och så kom mormor ut och fikade med oss! Jag och E var även in och hälsade på morfar en stund. Efter detta åkte vi tillbaka till syster och åt lunch. Då kom även mamma och hälsade på.

Vid 15 tiden åkte jag och barnen hemåt, men tog ett stopp vid IKEA! E ville in och leka i leklandet så jag lämnade in henne där en timme medan jag och pojkarna gick igenom IKEA. Pojkarna somnade och jag gick i lugn och ro. E var hungrig när jag hämtade henne så hon fick korv utan bröd utanför kassorna. Hon åt snabbt upp en och bad om en till. Glad som jag är att hon äter gick jag och köpte en till. Hon åt upp även den och sköljde ner med lingondricka. Pojkarna sov men jag värmde välling till dom som dom fick i bilen. När vi kom iväg klagade E på att hon hade ont i magen, men hon sa att det gick över... När vi hade åkt ett tag och jag pratade med svärmor i telefon hör jag en stor rap och lite andra ljud. När jag tittar bak sitter E och har spytt upp all korv, bara korv... Det var bara att stanna och byta kläder och torka upp! Tacka vet jag våtservetter! Det blev inget mer, E sa: "mamma, det var nog inte så bra att äta två korvar...." Hon somnade direkt och mår bra nu så hon var nog bara full i magen av all korv och lingondricka.....

Nu är vi i alla fall hemma och alla mår bra men är trötta! Inorgon börjar vardagen igen... Men det var riktigt mysigt att komma iväg och få umgås med syster och töserna!

Tack syster yster för denna fina helg!

Jag glömde självklart kameran hemma men fick lite bilder av syster, visar dom imorgon. Nu är det dax att nanna kudden, det här inlägget blev lite längre än vad jag hade tänkt mig....

Natti natti!

2 kommentarer:

  1. hej hej trillade in på din blogg och lämnar ett litet avtryck...

    hoppas du får en fin vecka

    kram

    SvaraRadera
  2. tack själv var verkligen kul att ni kom! kram j

    SvaraRadera