22 augusti 2010

Dagens middag - Snabb falukorvspanna

Detta åt vi till middag idag. Det var riktigt gott och det tyckte faktiskt barnen med!

600 g falukorv
1 burk krossade tomater
2 pressade vitlöksklyftor
2 msk chilisås
1 tsk curry
2 dl vispgrädde
1 dl riven god ost

Smörj en ugnsäker form.Häll i tomater, vitlök,curry,chilisås,salt och grädde.Blanda. Skiva korven och lägg ovanpå.Strö över osten. Gratinera mitt i ugnen cirka 25 minuter.
Servera med ris och broccoli.

Receptet hittade jag HÄR.

Jag hade i en vitlöksklyfta istället för två. Jag vispade grädden lite löst för lite fylligare sås. Jag mixade även tomatkrossen lite lätt med handmixern för att få bort de mesta tomatbitarna, annars får barnen för sig att de inte tycker om. Detta var jättegott och lätt att göra. Vi åt med ris till och barnen åt riktigt bra av detta. Jag gjorde dubbel sats nu då jag hade en hel ring och frös ner en middag till senare. Det är så bra att ha god mat i frysen att bara värma och koka pasta eller ris till.

2 kommentarer: