6 augusti 2010

Mysig fredag!

Vi har haft en riktigt mysig dag idag. Jag och barnen gick upp til byn vid halv tolv. Vi kikade igenom de 4-5 stånden som utgjorde dagens marknad. Den är inte stor men återkommer en gång i månaden så det är lite mysigt ändå. Vi köpte lite marknadsgodis och barnen fick köpa en varsin 10 kronors leksak. Jag smet in på skoaffären och lyckades hitta ett par jättefina gummistövlar från märket Tretorn för 199 kr. Sedan gick vi till svärmor och precis när vi kom innanför dörren öppnade sig himlen och det öste ner regn, vi hade haft tur och hubbit gå upp medan regnet vilade. När Martin slutade åkte han och jag till banken och fixade lite saker. Tillbaka hos svärmor åt vi sååå god mat. jag är mätt än! Det var stek, sås, potatisgratäng, stekta champinjoner, stekta äpplen, sallad, sockergurka, annanas och gelé.  När maten var bortdukad kom det fram chokladpudding. Så gott! Tack så mycket svärmor!

När vi hade ätit satte vi oss i soffan och slappade lite och barnen lekte på golvet. Arvid kröp upp på mig i soffan och somnade. Nu är vi hemma, Emil däckade i soffan ganska snart och Elvira och Arvid har varit och lekt med grannflickorna en lten stund. Nu försäker jag att få dom i säng. I morgonbitti väntar en överraskning.

Den här bilden togs i söndags, pojkarna hade bråkat och Elvira fanns som en skyddande storasyster för Arvid.

Hoppas att ni har haft en fin fredag!



Follow 3 barns mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar