26 mars 2010

Hemma igen

Det blev ingen promenad upp till byn, det regnade så Martin fick komma hem med bilen så körde vi tillbaka honom till jobbet. Latheter, jag vet, men jag var inte så sugen på promenad i regnet med 3 barn kl.7.20 imorse.

Pojkarna var jätteduktiga hos tandhygienisten, Emil sprang in i rummet och klättrade upp i stolen så han fick börja. Han hissades upp och ner i stolen innnan han fick lägga sig ner och gapa. Hon visade allt hon använde och han gjorde precis som hon bad honom. Arvid hade lite svårare för det, han klättrade glatt upp i stolen men ville inte gärna gapa så att hon kunde räkna tänderna... Efter lite övertalning gapade han såpass så att hon kunde göra sitt jobb.

Efter tandläkaren åkte vi och tvättade bilen och tog även en tur i affären för lite mjölk och annat som behövs. Hem igen med kassarna och sen hade vi fördrivit tiden såpass mycket att vi kom fram till loppisen precis när de öppnade. Hittade ingen byrå till Elvira. Bara att leta vidare.

Jag har även hunnit med lite samtal på morgonen. Vi fick klasslistan till förskoleklassen igår. Jag är nöjd med sammansättningen på ett vis, några av barnen känner Elvira sen tidigare, men det är bara två barn till från hennes dagis. De andra 7 hamnade i en annan klass tillsammans. Det jag vill veta nu är hur man tänker när man har en grupp på 10 barn som är trygga och sammansvetsade, 7 får gå till samma klass och de sista 3 hamnar i en annan klass, är det inte bättre att dela gruppen i jämt antal om den måste delas? Det blir säkert bra i slutändan och det är ju en ny omställning för oss men jag vill i alla fall ha en förklaring. Elviras "bästa kompis" på dagis kom i samma klass så Elvira är glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar