1 mars 2010

Måndag!

Ny vecka, nya tag. Jag var hemma från jobbet hela förra veckan. Fick läkarintyg för torsdag och fredag.. Hostan har fortfarande inte gett med sig helt men det är bättre i alla fall.

Från och med i dag går jag upp i tid på jobbet, från 75% till 80. Detta innebär att jag istället för att jobba kortare dagar kommer att jobba heltid 4 dagar i veckan och vara ledig en. Skönt med en extra ledig dag med barnen. Idag är alltså vår första lediga dag. Resten av mars är det fredagar vi ska vara lediga men den här veckan är det måndag eftersom dagis är stängt idag..

Barnen badar tillsammans nu alla 3, de tycker det är jättekul och kan bada i timmar. Jag sitter här med en kopp te och ska snart vispa ihop en pannkakssmet. (Ni har väl sett att jag har en sida under rubrikbilden som jag kallar för veckans mat. Där presenterar jag mina planerade veckomatsedlar.) Sen behövs det ett ryck nere i tvättstugan och även lite allmän dammsugning och städning. Huset har fått vänta lite under de här veckorna med sjukdom.

Så vad har hänt i helgen då? Inte mycket faktiskt. Vi har tagit det så lungt som möjligt för att bli friska, vi är alla lite förkylda. I fredags hade jag alla barnen hemma från dagis för Arvid hade hostat under natten. Vi myste och lekte och på kvällen var det Let´s dance för mig. I lördags badade barnen i någon timma, vi bakade kladdkakemuffins och Martin och Elvira åkte och handlade lördagsgodis och pizza och sen var det melodifestival för hela slanten. Igår var vår mest aktiva dag... Elvira hade både dans och ridning på schemat. Mellan dessa aktiviteter åt vi tacos till  middag. Detta var nog våran helg i stora drag. Vad har ni hittat på i helgen?

Hur ser det ut på erat handfat? Här står tandborstarna på kö och väntar på sin tur att bli borstade med.
Ni som har blogg kan väl (om ni vill självklart) lägga upp en bild på ert handfat och sedan kommentera här så jag får kika in hos er. Har ni ingen blogg eller inte vill lägga upp bild så kommentera gärna ändå, på detta sätt kan jag även få veta vilka ni är som läser. Är lite nyfiken på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar