8 mars 2010

Måndag!

Så var veckans första dag avklarad.
Martin har vart hemma med Arvid och Elvira idag. Imorse när vi skulle gå upp kändes Elvira varm. Fram med termometern som visade 39.4, kl 6 i morse.

Martin åkte till jobbet en sväng och jag lämnade Emil. Strax före 8 kom Martin hem igen och tog över barnen så att jag kunde åka till jobbet.
Innan halv 8 hade jag hunnit med att lämna Emil på dagis, ringa och sjukanmäla Elvira, plantera om en blomma, städa toaletten, sminka mig och äta en snabb frukost... Nu efter jobbet har inte mycket hänt. Jag har duschat och ska bänka mig i soffan framför de svenska hollywoodfruarna strax. Martin blir hemma imorgon oxå, Elvira har riktigt hög feber nu... Stackars liten. Appropå Arvids öra så ringde vi inte vårdcentralen idag eftersom han sov hela natten utan alvedon och febern har inte varit lika hög som igår. Borde vi ringa ändå, i och med att han har klagat på att han har haft ont i ena örat?

Nä nu ska jag få nåt gjort och sen är det dax för soffan en sväng innan kudden lockar! Hur har er måndag varit?

1 kommentar:

  1. Hoppas att sessan kryat på sig! Många som har "bara" feber nu helt utan vidare..kommer o går lite hur som helst.. :S

    Har en ny mkt spännande utmaning hos mig..

    http://uj76.blogspot.com/2010/03/utmaning-till-alla.html ;)

    Kram

    SvaraRadera