6 mars 2010

Lördag!

Godmorgon! Vilken fin dag vi verkar ha idag, solen lyser och snön blänker. Jag är hyfsat utsövd idag, somnade före 20.30 igår... Fram på kvällen igår fick jag riktigt ont i huvudet och mådde dåligt. Elvira var på kalas hos en dagiskompis och efter att jag hämtade henne vid 20 tiden la jag mig direkt i sänegn och somnade. Vaknade 7.30 imorse av att Arvid frågade om han fick gå upp och se på Tv. Elvira och Emil var redan uppe och såg på TV´n.

Nu på morgonen har vi gjort klart Marshmallowsen vi på började igår, de blev bra! Nästa gång ska jag prova att pudra formen/folien med florsocker innan jag häller i smeten istället för att pensla med olja som det stod i receptet, för det var lite svårt att få loss kakan från folien. Jag pudrade nu ovansidan med florsocker, vände på kakan och drog bort folien, sedan pudrade jag den sidan också innan jag börjde skära upp i bitar. Elvira  doppade sedan kanterna i florsocker. De ser fina ut och smakar som Marshmallows!
Idag är tanken att vi ska åka till stan och se ut den nya spisen och även hinna med att köpa lite presenter. Pojkarna fyller 3 år på fredag! Verkar dock som att vi har 2 pojkar med feber, får se hur vi gör. Snälla svärmor lovade igår att hon kunde ta Emil ett par timmar när vi var iväg, undra om det gäller för två barn....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar