21 mars 2010

Söndag!

Helgerna går så fort. Hinner inte riktigt med. Redan söndag kväll, imorgon är det jobb/dagis igen. Jobbade inte på hela förra veckan. Ska jobba imorgon men är inte helt ok än. Fick pennicillin i måndags som jag ska äta i nio dagar. Hoppas att det blir bra sen. Orkar inte vara sjuk mer. 

Jag var på tjejkväll igår men eftersom jag äter pennicillin så var jag nykter och körde, vaknade ändå med en huvudvärk i morse som har hållt i sig hela dagen... Det var mysigt igår, vi var 5 tjejer som satt och bara tjöta i timmar, vi hade även ett ljus/spa party. Tjejen som höll i det kunde tyvärr inte så mycket om spa grejerna men desto mer om ljusen. Luktade på så mycket dofter så jag tror att jag tappade luktsinnet till slut.

Annars har helgen varit hyfsat lugn, som vanligt. Igår gick vi  ut alla 5 på dagen och tog en promenad eller en sväng som Arvid säger. På eftermiddagen kom det hit en kille som skulle hjälpa Martin att fixa min dator som har fått nåt virus i sig. Han stannade hela kvällen med Martin och barnen. När jag kom hem vid 00.30 tiden satt de i tv-rummet och hade pausat en film typ två timmar tidigare och pratade om meningen med livet eller nåt. De hade haft trevligt i alla fall.

I fredags var jag in till stan på eftermiddagen och handlade lite, kylskåpet ekade tomt när man öppnade det... Jag hittade bland annat en fin softshell jacka till Elvira. Har tittat efter en fin både på nätet och i stan men har bara hittat jackor i starka rosa färger och så kostar dom 300-400 kr. Sista affären i fredags var Cubus, där fanns den! En brun fin jacka med ljusrosa detaljer, 199 kr. Som hittat. jag tänker tyvärr inte så ofta på att Cubus finns, tyvärr. Det finns oftast bra och fina kläder där till bra priser.

Idag har vi heller inte gjort så mycket barnen har lekt hela dagen tillsammans, Elvira har vart på dansskola och jag har som sagt haft huvudvärk hela dagen. En riktig slapparsöndag som vanligt hos oss med andra ord. Vi har precis ätit tacos och nu ska jag fortsätta denna slappardag i soffan.

Hur har eran helg varit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar