17 april 2010

Morgonpigg!?!

Innan jag lägger mig måste jag bara berätta vad som hände i morse (trodde jag i alla fall). Jag vaknar av att Elvira står brevid sängen och frågar om hon får gå ut i tv-rummet och sätta på tv´n när hon har kissat. Mmmm, klart du får säger jag, det kändes ju som att vi hade sovit hela natten. Av någon anledning tar jag upp mobilen och ser att klockan bara är halv två, 01:30! Nej, förresten det får du inte klockan är bara natten, kom hit och lägg dig istället säger jag då. Ok sa hon, kröp upp brevid mig och somnade om på stört. vad konstigt det kan bli när man vaknar så på natten och det känns som att man har sovit klart.

Jag minns en gång för länge sen, jag gick i 7:an eller 8:an och bodde hos mamma. Jag vaknade till av att mamma gick förbi utanför mitt rum. Jag gick då upp och tog på mig kläderna och packade iordning väskan. När jag skulle gå på toa och göra mig klar mötte jag mamma i köket som frågade vad jag gjorde. Jag svarade att jag ju snart skulle åka till skolan. Men det visade sig att klockan inte var mer än halv tolv... Det var bara att krypa ner i sängen igen!

På tal om att krypa ner i sängen så är det precis vad jag ska göra nu!
Har ni några liknande minnen, som ni vill dela med er av?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar