8 april 2010

När man pratar om trollen...

Idag på frukostfikan pratade vi om hur lätt det är för barn att ramla och slå ut/skada sina tänder. Det var en kollegas dotter som hade ramlat hemma och slagit ut en framtand, en mjölktand.

Ungefär två timmar senare, vid 11.30, precis när jag hade avslutat sista samtalet inför lunchen ringer min mobil. Jag ser att det är från förskolan och det är alltid lite nervöst när de ringer därifrån mitt på dagen. Jag svarade och fick då höra att Elvira hade ramlat och slagit i de fyra övre framtänderna.... Det blödde runt dom och hon hade rejält ont. Jag ringde Martin som åkte direkt och hämtade henne och sen ringde jag tandläkaren. De hade ingen tandläkare på plats och tydligen ingen tandhygienist heller så de skulle höra av sig igen. Inom en halvtimme ringde de och sa att hon hade fått en tid hos tandhygienist i Nossebro som ligger i närheten hemma. De åkte dit och visst tänderna satt något löst och hade fått sig en rejäl smäll. Det kommer troligtvis att bli bra igen, men vi ska ha koll på det och hon ska äta mjuk mat de närmaste dagarna. Nu mår hon bra, men har ont, hon har en rejäl fläskläpp på överläppen. Hon är tapper den lilla tjejen!

Här sitter man i fikarummet och pratar om att ramla och skada tänderna och så händer det ett par timmar senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar