28 april 2010

Stolt mamma!

Elvira börjar bli en stor tjej!
Igår åt hon lunch på skolan för första gången och hon var så stolt. Det var hennes dagisavdelning som tog med de äldsta barnen till skolan då några skolklasser var bortresta. Som en liten inskolning inför den vanliga inskolningen. Det tycker jag är riktigt bra då det inte blir helt nytt för henne då det är dax att lämna henne hela dagar på fritids efter sommaren.

Och så vill jag skryta lite...
Igår när vi kom hem hade Elvira fått en tidning om hästar hem i brevlådan, hon fick den tydligen för att hon är medlem på ridskolan. Hon satt och kikade i den och kom sedan till mig och sa "mamma, jag vet vad det står här. Det står nosa" Jag kikade i tidningen och mycket riktigt det stod Nosa. hon gick ner till Martin för att visa vad hon kan och kom sedan upp och sa att "det står gräva med och tuga". Meningen hon läste från var "Nosa, gräva och tugga är det roligaste som finns". Jag vet att hon kan urskilja vissa ord som är skrivna med STORA bokstäver men hon klarar tydligen av vissa små bokstäver oxå.... Duktiga tjejen!

2 kommentarer:

  1. Tänkte bara tipsa om tävlingar jag har inne hos mig, man kan vinna ett presentkort på 250 kr hos MyHeart.se och supersmarta produkter från LiKolo - är du inte redan med så kika gärna in och delta! :-) Kram Carolina

    SvaraRadera
  2. Vår grabb var också på skolan igår. Han käkade i matsalen och inte helt förvånande var han sist därifrån. Visst är det kul när de knäcker läskoden!

    SvaraRadera