25 april 2010

Söndag!

Godmorgon!

Här har vi en lugn söndagsmorgon. Martin får ha lite sovmorgon, pojkarna snurrar runt och leker lite och Elvira packar sin dansväska. Idag är en stor dag för henne, det är sista dagen på dansskolan och de ska ha uppvisning för alla familjer! det börjar kl. 14.00 men hon packar nu för att inte glömma något...  Just nu rotar hon runt i mitt smink efter ett fint nagallack.. Hon måste ju vara fin!

Igår hade vi en skön proemnad upp till affären och handlade lördagsgodis. Efter en lunch till barnen gick jag och barnen ut och städade bilen, eller jag städade, Elvira suddade taket (efter att ha rittat med blyertspenna i hela taket en gång när vi inte såg) och pojkarna sprang runt och lekte, det var lugnast så. Nu går det att släppa in andra i bilen igen, den har varit så äcklig så jag har skämts bara någon har tittat in genom fönstren. Vi har även bytt ut de bakåtvända stolarna nu. Blir lite mer plats där bak. När det var färdigstädat och alla var ny duschade åkte Martin och hämtade pizza som vi åt till en bra film. En skön och bra lördag med andra ord!

Idag är det som sagt dansuppvisning vid 14.00 och sen ska Martin spela match vid 17.00. Någonstans däremellan ska vi klämma i oss lite mat oxå. Sen ska det bli en tidig kväll för imorgon är det jobb och dagis igen.

Nu ska jag gå och måla naglarna på Elvira.

Hoppas att ni oxå har en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar