30 oktober 2008

BVC

Vi var till BVC idag med pojkarna för försenad 18 månaders kontroll och vaccination. Vaccinet fick vi skjuta upp... igen... Då vi väntar på vattkoppor och dom är lite krassliga överlag valde vi att vänta ett tag till.
När vi satt där kom jag på att fråga om det var nån med kontroll för E snart, sköterskan frågade om vi hade gjort 4 års kontrollen, men det kunde jag inte minnas. Hon kollade upp det och mycket riktigt, detta var något jag hade missat.. Vilken bra mamma jag kände mig som då som missar en sån sak... men men vi var ju bara en månad försenade...
Sköterskan erbjöd sig att vi kunde göra den direkt så var det gjort! Sagt och gjort 18 månaders kontrollen blev helt plötsligt en 4 års kontroll oxå! E var jätteduktig på alla saker hon skulle göra: trä pärlor på ett snöre, rita en gubbe och rita av ett kors som sköterskan ritade. Hon tittade i en talbok och talade om vad hon såg på bilderna och så var det syn test, ett sånt där hon sitter med en "gaffel" i handen och ska vrida den som formerna sköterskan pekar på på tavlan. E var jätteduktig och gjorde allt med sina trötta bröder klättrandes på henne. Hon fick mycket beröm av sköterskan!

Nu ska jag gå och lägga mig, en dag kvar på jobbet innan det är dax för helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar