21 oktober 2008

Livet som småbarnsfamilj

Vilket glamoröst liv man har som småbarnsförälder!
Torkar snor i ena änden och bajs i andra, kryper på alla fyra och torkar upp ketchup och kladdiga makaroner/yoghurt och flingor efter en måltid, tvättar ett antal maskiner med endast kladdiga barnkläder i veckan mm, mm. Men jag skulle ALDRIG byta ut det livet mot något annat!
Man får tillbaka så mycket när det kommer ett kladdigt barn med munnen gapande och vill pussas, eller när de kommer springande mot en på dagis och dom inte har sett en på hela dagen, det är en lycka! Tänk också när de kommer och säger "mammaaa, jag äälskaar deeej!" Eller när man märker att det man ägnar sitt liv åt att lära dom faktiskt går in till slut!

Nej, visst kan man känna lite, lite avund (egentligen är inta avund rätt ord, men jag hittar inget bättre) när man läser om alla som springer på stan och köper tre nya tröjor för ca 500 kr styck, gör sina naglar mm, detta har man inte råd med som småbarnsfamilj, men då tänker jag på allt annat jag har!

Jag är rik som har en familj med man och tre underbara barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar