20 oktober 2008

Halv 8 hos mig..

En ny serie som sänds på tv 4. Varje vecka är det 4 nya personer som aldrig har träffats förut som ska bjuda varandra på middag en gång var och sedan sätta betyg på varandra utifrån maten, duknig, bästa värdskap mm, den som har fått högst betyg när veckan har gått vinner 15000 kr! Förra veckan var dom i skåne och denna vecka är dom i Värmland... Riktigt kul, då jag är därifrån, men vad löjligt det låter med värmländska på tv, låter man lika löjlig live oxå?
Uppdatering kl 20.05: Jaha, då måste man fortsätta att se på tv´n vid halv 8 resten av denna vecka oxå... På nåt vis kändes det som att deltagarna denna vecka var lite mer "bonniga" än de som var med från Skåne förra veckan. Förlåt Värmland, men det var så det kändes. Kanske för att allt kändes så hemvant på nåt sätt, skånskan gör kanske att det blir lite mer intressant,eller, jag vet inte vad det är....
Jag tycker att idén för denna tävlingstyp är rolig, det gick nåt liknande på 3:an för nåt år sedan. Jag tycker att det är kul att få tips och idéer från andra "vanliga" svenskar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar